فصحى ---- قصة --- عمودى ---- نثر ---- حر

مجلة منتدى شعراء احرفهم باقيه للشعر والادب

الأربعاء، 1 أغسطس 2018

((( ليه حبايبي بيهجـروا من غير عتاب ))) ==== بقلم الشاعر ===== ( عبدالله الحجازى )


  • (( تحياتى واحتراماتى لحضراتكم ))
  • (( Abdallah ___( 791 )___ Alhegaze ))
  • ((( ليه حبايبي بيهجـروا من غير عتاب )))
  • /////////////////////////////////////////////
  • ليه حبايبي بيهجـــــــــروا من غير عتاب ----- 
  • ليه حبايبي بيعشـــــــــــــقوا ظل الضباب
  • فيها إيه لو كان عتابهم بدون حجــــــــاب ----- 
  • يجري إيه لو كان كلامهم مثل الســـحاب
  • كل مرة بقول ســـــــــــماح من قلب داب ----- 
  • كل مرة بســـــــــمع عواء صوت الذئاب
  • ليه بقيتوا بتعشقوا همس الخــــــــــــراب ----- 
  • ليه نسيتوا ودّنا وقت الصــــــــــــــــعاب
  • ليه سيف لســانكم ماعاد بيسكن بالجراب ----- 
  • ليه حقدكم على نور عيوني عشان شباب
  • لو كان حبيبي دا مثلكم كان شعري شاب ----- 
  • لو كان بيعشق طبعكــــــم كان حبي داب
  • وليه حبايبي بيهجـــــروا من غير عتاب ----- 
  • وليه حبايبي بيعشــــــــــقوا ظل الضباب
  • /////////////////////////////////////////////
  • تحياتى // الشاعر // ( عبدالله الحجازى )( 791 )

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق